Belmonte (2018)

Uruguay / Spanje / Mexico
Komedie / Drama

geregisseerd door Federico Veiroj
met Gonzalo Delgado, Olivia Molinaro Eijo en Jeannette Sauksteliskis

Belmonte, die geïnteresseerd is in het portretteren van de mens, zijn plooien en zijn wanverhoudingen, zal binnenkort zijn schilderijen tentoonstellen in het Museum voor Beeldende Kunsten in Montevideo, maar hij is meer bezig met gedachten over de veranderingen die aan de gang zijn in zijn gezin. Zijn ex-vrouw is zwanger van een andere man en hij realiseert zich dat zijn dochter, Celeste, minder tijd met hem zal doorbrengen als haar kleine broertje wordt geboren. Belmonte heeft de behoefte om bij zijn dochter te zijn, haar lunch klaar te maken, haar naar school te brengen en vooral om zijn innerlijke wereld met haar te delen zonder zijn zorgen te verbergen, ook al zijn het die van een volwassene.