XIX Saukunis Qartuli Qronika (1979)

Alternatieve titels: The 19th Century Georgian Chronicle | A Georgian Chronicle of the 19th Century | Gruzinskaya Khronika 19-ogo Veka | Грузинская Хроника XIX Века

Sovjet-Unie

geregisseerd door Aleksandre Rekhviashvili
met Mamuka Salukvadze, Ramaz Chkhikvadze en Valodia Tsuladze

Ergens in de tweede helft van de negentiende eeuw keert student Niko terug uit Sint-Petersburg naar zijn geboortedorp in Georgië. Hier komt hij erachter dat buitenlandse investeerders het lokale bos willen kopen. Zich realiserende dat het bos van de inheemse bevolking en de graven van hun voorouders op het spel staan, trekt Niko met de zegeningen van de dorpsbewoners van de ene naar de andere overheidsinstelling om het bos te redden.