• 8.666.349 stemmen

Luna Papa (1999)

Komedie / Drama | 107 minuten

Genre: Komedie / Drama

Alternatieve titels: Lunnyy Papa / Лунный Папа

Oorsprong: Tadzjikistan / Duitsland / Japan / Oezbekistan / Oostenrijk / Zwitserland / Frankrijk / Rusland

Geregisseerd door: Bakhtyar Khudojnazarov

Met onder meer: Moritz Bleibtreu, Chulpan Khamatova en Ato Mukhamedzhanov

Oorspronkelijke taal: Russisch

Releasedatum: 13 juli 2000

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Luna Papa

Ergens in een uithoek van Centraal-Azië, waar de nasleep van de oorlog in Afganistan nog voelbaar is, woont de zeventienjarige Mamlakat. Zij droomt van een carrière als filmster en hangt altijd rond bij theaters. Op een nacht wordt ze verleid door iemand die beweert acteur en zelfs een vriend van Tom Cruise te zijn. Ze raakt van hem in verwachting, maar de 'acteur' is plotseling verdwenen. Na een mislukte abortus moet ze aan haar vader opbiechten dat ze zwanger is geweest. Deze besluit dat de eer van de familie gered moet worden.

BBarbie

Chaotische, originele klucht. Er gebeurt van alles, vaak tegelijkertijd zodat je af en toe niet weet waar je moet kijken. Voor iets soortgelijks moet je volgens mij helemaal terug naar het tijdperk van de stomme films van Mack Sennett c.s.

Energieke rollen van Chulpan Khamatova en Moritz Bleibtreu.

Lachen, gieren, brullen.

avatar van John Milton

John Milton

• 19077 berichten

kappeuter schreef:

Na Good Bye Lenin ben ik benieuwd naar elke Chulpan film.

Ik kan me haar totaal niet meer herinneren in GBL, maar ik vond haar hier wel charmant moet ik zeggen! En geen straf om naar te kijken, trouwens

kappeuter (crew films)

John Milton schreef: