The 34th (2017)

Ierland
Documentaire

geregisseerd door Linda Cullen en Vanessa Gildea

“The 34th” vertelt het verhaal van de gedreven en toegewijde mensen die huwelijksgelijkheid in Ierland hebben tot stand gebracht. Ze hebben het ontwikkeld tot een zeer effectieve basiskracht met een duidelijk doel voor ogen - de uitbreiding van burgerlijk huwelijk tot koppels van hetzelfde geslacht. Door middel van onthullende interviews en archiefmateriaal geven voormalige bestuursleden en medewerkers een overzicht van de strategische, felle gevechten en persoonlijke offers voor het runnen van zo'n allesverslindende campagne.