Morphine: Journey of Dreams (2014)

Verenigde Staten / Italië
Documentaire

geregisseerd door Mark Shuman
met Joe Strummer, Henry Rollins en Steve Berlin

In de jaren 90 maakte de Amerikaanse band Morphine furore met een heel nieuw genre: low rock. Het trio, onder leiding van Mark Sandman, speelde eerst in lokale clubs in Boston, om uit te groeien tot een band met internationaal succes, tot de neergang in 1999. De nog levende groepsleden vertellen het verhaal van Morphine. Deze documentaire werpt ook een blik op de sporen die de band heeft nagelaten in de muziekwereld van vandaag.