X&Y (2018)

Zweden
Drama / Experimenteel

geregisseerd door Anna Odell
met Mikael Persbrandt, Anna Odell en Trine Dyrholm

Een vrouwelijke artiest heeft een beroemde acteur uitgekozen om met hem samen te werken. Ze pogen zowel zichzelf als de rol die ze vertolken te deconstrueren. Ze laten het scenario en de regels achterwege en met behulp van hun omgeving en naasten verkennen ze de mannelijke en vrouwelijke identiteit. Doordat de artiest realiteit en fictie door elkaar haalt, ontstaan er conflicten waarbij de hoofdacteur en de crewleden de bekwaamheid van de artiest in twijfel trekken.