My Father, the Genius (2002)

Documentaire

geregisseerd door Lucia Small

Glenn Howard Small is een architect met een groot talent voor visionaire plannen. Small verklaarde zichzelf al in de jaren zestig, toen zijn populariteit in de Verenigde Staten nog razendsnel steeg, tot genie. Maar compromissen in zijn werk en in zijn gedrag vond hij volstrekt onzinnig; de maatschappij moest het belang van zijn ideeën leren inzien. Na ettelijke ruzies met collega’s en werkgevers werd hij ontslagen bij het prestigieuze Southern California Institute for Architecture. Daarna veranderde Small van veelbelovend architect in miskend genie, met weinig aandacht voor zijn vrouw en kinderen. Deze documentaire van zijn dochter Lucia is een portret van haar bijzondere vader en hun wederzijdse relatie.