Kevin Roche: The Quiet Architect (2017)

Ierland / Frankrijk / Spanje / Verenigde Staten
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Mark Noonan

Hij werkte samen met Maxwell Fry en Eero Saarinen, hij won de Pritzker Architecture Prize en zijn immense oeuvre is een afspiegeling van de afgelopen 70 jaar Amerikaanse architectuurgeschiedenis. Sculpturaal, beeldbepalend, met veel gevoel voor drama en altijd, en hierin toont hij zijn Ierse afkomst, in grote samenhang met de natuur. Deze documentaire over de 96-jarige Kevin Roche is een overzicht van het oeuvre van een bijzondere architect, maar het laat vooral het veelzijdige gezicht zien van een tijdperk in een nog optimistisch Amerika.