Kääntöpiste (2018)

Finland / Zweden
Drama / Thriller

geregisseerd door Simo Halinen
met Liisa Penttilä, Pete Eklund en Madeleine Ekman

Drie mannen, die allemaal iets te verbergen hebben, delen een coupé in een nachttrein naar het noorden. Dominick is een Afrikaanse immigrant zonder papieren, Jere zit in het criminele circuit en Aleksi is een psychiatrische patiënt die weggelopen is. Terwijl Jere en Dominick zwijgend naar hun bestemming willen komen, begint Aleksi commotie te veroorzaken. Er ontstaat een gewelddadige confrontatie, die leidt tot zijn dood. Jere en Dominick nemen de moeilijke beslissing om het lichaam te dumpen en te doen alsof er niets is gebeurd. In het Noorden van Finland scheiden hun wegen. Maar door omstandigheden komen beide mannen in contact met Aleksi's ex-vrouw, de mooie Vera, en haar kleine dochter. Langzaamaan beginnen ze steeds meer te worstelen met hun geheim.