Sinterklaas en de Verdwenen Verjaardagsmijter (2018)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Raymon de Ronde
met Auke de Jong, Raymon de Ronde en Michelle Bergsma

Wanneer Sinterklaas een verjaardagsmijter van de pieten ontvangt, wil hij deze tentoonstellen in het museum. Op deze manier kunnen alle mensen, nog voordat Sinterklaas in het land is, deze bezichtigen. De drie boeven Barones, Henkie en Freigdenhill krijgen hier lucht van en bedenken een plan om de mijter te stelen. Maar het plan gaat verder, want ook ontvoeren zij Sinterklaas! Ze laten hem alleen vrij als er een groot geldbedrag betaald wordt. De pieten schakelen commissaris Hendriksen van de politie in om hulp te krijgen om deze zaak op te lossen. Samen bedenken ze een plan om Sinterklaas en de mijter terug te krijgen. Maar gaat hen dit lukken? Gaat pakjesavond wel door? In de mijter zitten namelijk magische krachten verborgen en zonder de mijter loopt het hele Sinterklaasfeest in de soep.