Bei Shang Ni Liu Cheng He (2018)

Alternatieve titels: Cry Me a Sad River | 悲伤逆流成河

1 stem

China
Romantiek

geregisseerd door Luo Luo
met Min Ren, Yunlai Xin en Ruonan Zhang

Het verhaal speelt zich af in een tijdsspanne van een decennium. De jeugdvrienden Qi Ming en Yi Yao bemerken na verloop van tijd dat ze meer voelen voor elkaar. Beiden hebben het niet gemakkelijk. Zij woont samen met een mishandelende moeder die zich voor haar schaamt en wordt bovendien gepest op school, terwijl Qi Ming in armoede opgroeit. Hun vriendschap ontwikkelt zich tot een relatie, maar de vraag is of deze, tijdens de jaren dat ze ouder worden, standhoudt.

Een deprimerende film over middelbare scholieren, die zich enerzijds geconfronteerd zien met kalverliefde en anderzijds met dramatische zaken als armoede, jaloezie en pesten. Een aangrijpende tragedie waar je bepaald niet vrolijk van wordt.