Chien de Garde (2018)

Canada

geregisseerd door Sophie Dupuis
met Théodore Pellerin, Jean-Simon Leduc en Paul Ahmarani

JP woont samen met zijn broer Vincent, zijn aan alcohol verslaafde moeder Joe en zijn vriendin Mel in een klein appartement in Verdun. Met veel moeite probeert JP een balans te vinden tussen de vele behoeften van zijn familie waarvoor hij zich verantwoordelijk voelt, het innen van maffiageld dat hij met zijn broer doet en zijn plichten die hij vervult in het kleine kartel van zijn oom Dany. Deze laatste beschouwt hij als zijn vader.