SOMM 3 (2018)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Jason Wise
met Steven Spurrier, Jancis Robinson en Fred Dame

In 1976 hield Steven Spurrier een blinde wijnproeverij in Parijs, genaamd de Judgment of Paris, waarbij tot ieders verbazing de Amerikaanse wijnen de Franse wijnen versloegen. In deze documentaire proeft Spurrier samen met wijncriticus Jancis Robinson en de invloedrijke sommelier Fred Dame de meest exclusieve wijnen. Ondertussen brengt Dustin Wilson de grootste blinde proevers bij elkaar in New York voor een geheime proeverij die lijkt op de originele Judgment of Paris met als doel om te zien of de beste Pinot Noirs overeind blijven tegen de beste Bourgondische wijnen.