Dos Cataluñas (2018)

Alternatieve titel: Two Catalonias

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Álvaro Longoria en Gerardo Olivares

Op 21 december 2017 besliste Catalonië over zijn toekomst in een van de meest complexe verkiezingen in de moderne democratische geschiedenis. Deze documentaire observeert de kandidaten op hun reis door Catalonië, en naar Brussel. De makers bezoeken zelfs de gevangenis van Estremant en geven een beeld van de verkiezingen: backstage tijdens bijeenkomsten, debat-voorbereidingen en de privé-momenten van de kandidaten tijdens de campagne en in de verkiezingsnacht. Met tientallen interviews met intellectuelen, juristen, politici, journalisten en burgers, elk met hun eigen gevoeligheden, probeert de film verder te gaan dan alleen wat de krantenkoppen vertellen.

Vanaf 28 september op Netflix.