Moeder aan de Lijn (2018)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Nelleke Koop

Naast hun eigen gezin en drukke levens zorgen Elien, Carin en Hanna voor hun ouder wordende moeders. Dit doen ze uit liefde, al gaat het ook met enige frustratie gepaard. Terwijl zij wassen, kleden, voeden en verzorgen, verliezen hun moeders steeds meer grip op het leven. De rollen van ouder en kind draaien zich op deze manier genadeloos om in deze observerende en met vlagen pijnlijke documentaire over mantelzorg. De dochters brengen een deel van hun werk­ en privéleven tot halt, om er voor hun moeders te zijn. Ze dreigen zichzelf zo weg te cijferen.