• 8.299.739 stemmen

Moeder aan de Lijn (2018)

Documentaire | 59 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Nelleke Koop

IMDb beoordeling: 8,2 (27)

Plot Moeder aan de Lijn

Naast hun eigen gezin en drukke levens zorgen Elien, Carin en Hanna voor hun ouder wordende moeders. Dit doen ze uit liefde, al gaat het ook met enige frustratie gepaard. Terwijl zij wassen, kleden, voeden en verzorgen, verliezen hun moeders steeds meer grip op het leven. De rollen van ouder en kind draaien zich op deze manier genadeloos om in deze observerende en met vlagen pijnlijke documentaire over mantelzorg. De dochters brengen een deel van hun werk­ en privéleven tot halt, om er voor hun moeders te zijn. Ze dreigen zichzelf zo weg te cijferen.

avatar van jippie2010

jippie2010

De stemmers op IMDb zijn een stuk positiever!

Iemand die zijn ervaring hier kan delen?

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Ik vind het een mooie documentaire. Zoals ook in de omschrijving hier op moviemeter staat, is het observerend en soms pijnlijk. Ik vind dit soort documentaties echt en oprecht, en dat spreekt mij aan. Het is gevoelig, puur en integer. Daarnaast vind ik het van veel liefde betuigen wat deze vrouwen voor hun moeders doen. Ik snap de lage score hier eigenlijk niet. Van mij een ruime 7. 3,5*