Be With You (2018)

Alternatieve titels: Jigeum Mannareo Gamnida | Ji-geum Man-na-leo Gab-ni-da | 지금 만나러 갑니다

Zuid-Korea
Fantasy / Romantiek

geregisseerd door Jang-Hoon Lee
met Ye-jin Son, Ji-seob So en Ji-hwan Kim

Op haar sterfbed belooft Soo-ah haar echtgenoot Woo-jin en haar zoontje Ji-ho dat zij bij het begin van het volgende regenseizoen nog eenmaal zal terugkeren om voor hen te zorgen. Een jaar later, op de eerste dag van het regenseizoen, vinden Woo-jin en Ji-ho in een afgelegen tunnel een vrouw, die als twee druppels water op de overleden Soo-ah lijkt. Maar… de vrouw weet niet hoe zij zelf heet en zij herkent ook de man en het jongetje niet.

Knappe remake van Ima, Ai ni Yukimasu (2004) met uitstekende vertolkingen van de drie hoofdrolspelers.
Ontroerend romantisch drama dat evenwel een klein beetje de pakkende, magische sfeer van het Japanse origineel mist. Niettemin erg mooi en vast en zeker heel erg de moeite waard.