Tu Vivras Ma Fille (2018)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Gabriel Aghion
met Cécile Bois, Arié Elmaleh en Hugo Becker

Het jonge koppel Nathalie en Paul krijgt op een dag te horen dat hun 4 maanden oude dochtertje Bianca aan een zeldzame neurologische aandoening lijdt, waar er geen bekende behandeling voor bestaat. Wanhopig gaan ze op zoek naar iemand die hen kan helpen, maar tevergeefs. Nathalie weigert echter om de hoop op te geven, en ze neemt een drastische beslissing.

Een verhaal gebaseerd op waar gebeurde feiten. Goed gespeeld; Cécile Bois (Nathalie Erbaz) laat zien dat ze een veelzijdig actrice. De film is boeiend en vol emoties. In werkelijkheid is Nathalie Erbaz Karen Aiach. Op google is veel over haar strijd tegen het syndroom van Sanfilippo terug te vinden.