Tout Ce Qu'Il Me Reste de la Révolution (2019)

Frankrijk

geregisseerd door Judith Davis
met Judith Davis, Malik Zidi en Mireille Perrier

Angèle was 8 jaar toen de eerste McDonald's in Oost-Berlijn werd geopend... Sindsdien vecht ze tegen de vloek van haar generatie: "te laat" geboren worden in een tijd van wereldwijde politieke depressie. Afkomstig uit een familie van activisten, koos haar zus voor de zakenwereld en haar moeder stopte met haar politieke strijd om zich alleen op het platteland terug te trekken. Maar haar vader, een voormalige maoïst bij wie ze terugkeert om samen te leven, is gebleven zoals hij was. Boos en vastbesloten is Angèle net zo van plan om de wereld te veranderen als om te vluchten voor amoureuze ontmoetingen.