L'Incroyable Histoire du Facteur Cheval (2018)

Alternatieve titel: Postman Cheval

Frankrijk
Biografie

geregisseerd door Nils Tavernier
met Jacques Gamblin, Laetitia Casta en Aurélien Wiik

Ferdinand is een postbode aan het einde van de negentiende eeuw. Zijn tas zit vol liefdesbrieven. Hij droomt ervan een tempel te bouwen voor zijn dochter Alice. Zal hij ondanks de ontberingen nog steeds de tijd, de kracht en de wil hebben om zijn droom van het Ideaal Paleis, steen voor steen, te realiseren? Hij verzamelt de stenen tijdens de drieëndertig kilometer van zijn dagelijkse tour door Tersanne. ‘s Nachts duwt hij moeizaam zijn kruiwagen voort tegen de vijandigheid van het dorp in en is hij bezig met de bouw van het monument. Na 33 jaar zal hij de geboorte schenken aan het eerste naïeve kunstwerk.