The Cause of Progress (2016)

Alternatieve titel: A Cambodian Spring

1 stem

Verenigd Koninkrijk / Cambodja
Documentaire

geregisseerd door Christopher Kelly
met Luon Sovath en Tep Vanny

'A Cambodian Spring' is een portret van drie mensen die betrokken zijn bij de chaotische en vaak gewelddadige ontwikkeling die het moderne Cambodja vormgeeft. De documentaire is gemaakt over een periode van zes jaar en brengt de groeiende golf van protesten op het gebied van landrechten in beeld die hebben geleid tot de 'Cambodjaanse Lente' en de tragische gebeurtenissen die daarop volgden. Deze film gaat over de complexiteit - zowel politiek als persoonlijk - van vechten voor waar je in gelooft.