The Murder Detectives (2015)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Misdaad
147 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door David Nath

Er is een klopjacht aan de gang na de schijnbaar zinloze moord op een 19-jarige jongen in Bristol. Rechercheurs kammen de stad uit op zoek naar de verdachte, die te zien is op de bewakingscamera's op de plaats van het delict. Het is een zwart persoon die de capuchon van zijn trainingsjas over zijn hoofd heeft getrokken. Vlak voor hij aan meerdere steekwonden stierf, belde het slachtoffer een alarmnummer en vroeg hij om hulp. Het slachtoffer studeerde aan de universiteit en had zich net verloofd. Wie zou hem hebben willen vermoorden en waarom?