Must Alpinist (2015)

Estland
Avontuur

geregisseerd door Urmas Eero Liiv
met Priit Pius, Vadim Andreev en Liis Lass

Het is het jaar 1989 en de Sovjet-Unie staat op instorten. Een groepje Estlandse studenten trekt door een gebergte in Siberië, in de buurt van de Mongoolse grens. Op de laatste dag van de tocht verdwijnt de onpopulaire leider van de groep. Eero, een van de andere wandelaars, neemt de leiding over de groep en gaat samen met hen op zoek naar hulp in het dorpje Buryate.

Mooie poster aardig verhaal maar kon me persoonlijk niet erg boeien.