Cut Throat City (2020)

Actie / Misdaad

geregisseerd door RZA
met Kat Graham, Eiza González en Wesley Snipes

Vier bevriende jongemannen wonen in de Lower Ninth Ward in New Orleans. Na de orkaan Katrina keren ze terug en treffen hun huizen verwoest aan. Ze hebben geen banen meer en krijgen geen hulp van de FEMA (Federal Emergency Management Agency). Met tegenzin wenden ze zich tot een lokale gangster voor werk. De vrienden worden ingehuurd om een gedurfde overval te plegen in het hart van de stad. Maar de klus loopt slecht af en ze moeten op de vlucht slaan, opgejaagd door twee idealistische rechercheurs en een krijgsheer die denkt dat de vrienden het geld van de overval hebben gestolen.

avatar van leidsehoodie
Wordt dit de eerste film van RZA die een beetje goed wordt? Ik vind die trailer er best tof uit zien.

leidsehoodie schreef:

Als hij de lijn van de serie doortrekt komt het wel goed!

avatar van schumacher
Net over de middenmaat.
Slecht was het zeker niet maar ik had er wel meer van verwacht.
Maar zeker oke om eens gezien te hebben.

Best ok misdaad drama die soms een beetje in elkaar zakt waardoor je als kijker even je aandacht verliest.
Acteer prestaties kunnen er mee door.
De film is eveneens een beklag tegen de doortrapte politiek die misbruik maakte van de orkaan
"Katrina" om de stad New Orleans eens flink op te schonen.Keen Johnsson zou zo voor het zoontje van Collins Farrell door kunnen gaan. Echt als twee druppels water is de gelijkenis tussen de twee.