Puoi Baciare lo Sposo (2018)

Alternatieve titel: My Big Gay Italian Wedding

Italië

geregisseerd door Alessandro Genovesi
met Salvatore Esposito, Diego Abatantuono en Monica Guerritore

Antonio en Paolo wonen al een aantal jaren gelukkig samen in Berlijn, ver weg van hun familie in Italië. Op een avond gaat Paolo door de knieën en vraagt zijn vriend ten huwelijk. Hij wil ook meteen mee met Antonio op familiebezoek om zijn ouders te ontmoeten. Er is echter een probleem. De ouders kennen Paolo niet en weten niet dat hun zoon homoseksueel is. In Italië wordt Paolo met warmte ontvangen, maar als de plannen van het gelukkige stel duidelijk worden, hebben de ouders hun bedenkingen. Moeder wil een groots huwelijk georganiseerd door een bekende wedding planner. Maar vader, als burgemeester de aangewezene om het huwelijk te sluiten, is niet zo tolerant als hij pretendeert te zijn...

Vanaf 30 augustus in de bioscoop (Arti Film)

avatar van italklaas
Wat moet je er over vertellen? Persoonlijk vond ik het best een leuke film. Typisch italiaans en dat beviel me wel. Een luchtige en amusante film van net anderhalf uur. De moeite waard.