Kardesler (2018)

Alternatieve titels: Brothers | Kardeşler

Turkije / Duitsland / Bulgarije

geregisseerd door Ömür Atay
met Gözde Mutluer, Caner Sahin en Yigit Ege Yazar

Yusuf komt na vier jaar vrij uit een jeugdgevangenis. Zijn oudere broer Ramazan heeft een moord uit eerwraak gepleegd en de ouderen uit Yusufs familie besloten hem als dader naar voren te schuiven omdat hij nog minderjarig was en daardoor een lichtere straf zou krijgen. Yusuf voelt zich gestrand op het trailerpark van de familie, gelegen aan de snelweg naar Iran, en krijgt gewetenswroeging.