Vaurien (2018)

Frankrijk

geregisseerd door Mehdi Senoussi
met Romane Bohringer, Carlo Brandt en Lizzie Brocheré

Na vijf jaar hoger onderwijs is Red nog altijd op zoek naar een baan en worstelt hij elke dag met uitsluiting. Langzaam raakt hij verder verwijderd van Anna, de liefde van zijn leven. Nadat hij een brief krijgt waarin hij op de hoogte gebracht wordt dat er voor hem geen werk beschikbaar is, gaat hij naar het uitzendbureau, waar hem een afspraak wordt geweigerd. Hij is van mening dat hij nu niets meer te verliezen heeft en besluit het personeel en de bezoekers te gijzelen. Als ultieme roep om hulp is hij vastbesloten om wat er van zijn waardigheid overblijft te redden.