Vsechno Bude (2018)

Tsjechië / Slovenië / Slowakije / Frankrijk / Polen
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Olmo Omerzu
met Tomás Mrvík, Jan Frantisek Uher en Eliska Krenková

De veertienjarige Mára wordt ondervraagd op een politiebureau. Hij zou een auto hebben gestolen en daarmee helemaal van de ene naar de andere kant van het land hebben gereden. De jongen wil niet zeggen wie hij is, waar hij vandaan komt en of de auto gestolen is of alleen geleend. De politiemensen kunnen niet geloven dat hij met de auto helemaal alleen zover is kunnen komen. Langzamerhand laat Mára een fantastisch verhaal los over wat er allemaal de laatste tijd is gebeurd.

Gewoon een mooie ontroerende feelgood movie. Die je denk ik kan waarderen als je Van films als stand by me Mean creek en goonies houdt