Fiertés (2018)

Alternatieve titel: Proud

1 stem

Frankrijk
142 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Philippe Faucon
met Frédéric Pierrot, Stanislas Nordey en Nicolas Cazalé

Het is mei 1981. De 17 jarige Victor ontmoet, op de bouwwerkplaats van zijn vader Charles, de even oude Sélim. De twee jongens voelen zich al snel tot elkaar aangetrokken. Dit tot groot ongenoegen van Charles. Hoewel hij lid is van een politiek linkse partij en zichzelf liberaal vindt, weigert hij de homoseksualiteit van zijn zoon te accepteren. Hetzelfde geldt voor de vader van Sélim, die hem dwingt om een einde de maken aan de relatie met Victor.

Teaser