Acusada (2018)

Argentinië / Mexico
Misdaad / Drama

geregisseerd door Gonzalo Tobal
met Lali Espósito, Gael García Bernal en Leonardo Sbaraglia

De mooie, jonge Dolores is de enige die verdacht wordt van de moord op haar beste vriendin. Haar vrienden proberen alles om haar onschuld te bewijzen, maar als de zaak voorkomt, brengt Dolores zelf hun hele zaak in gevaar. Als de voor haar levensbepalende zaak vordert, ontwaakt een vreemde energie in haar die de familiebanden opschudt.

• Vanaf 16 mei in de bioscoop
  • vanaf 11 september te koop op dvd

Vanaf 25 april in de bioscoop (September Film)

avatar van FFilm
Is een film zonder misdaad wel een thriller?

Die vraag kwam bij me op na het kijken naar Acusada. Lali Esposito doet haar best er een onderkoelde en berekenende hoofdrol van te maken. Onder leiding van regisseur Gonzalo Tobal gooit de hele cast met betekenisvolle stiltes en onderliggende frustraties. Volgens de regisseur is het interessant om nu eens de mens achter de beschuldiging te zien, en dan kijken of er ergens in de familie wat spanning opduikt natuurlijk.
Hij is daar ten dele in geslaagd. Bepaalde scenes blijven je als kijker echt bij, maar het overgrote deel van de film mist toch echt de spanning die hoort bij een thriller. Natuurlijk is er wel iets gebeurd, laagje voor laagje wordt er iets duidelijk over de situatie. De film neemt echter steeds de wending tot het beschuldigde meisje en de publieke opinie. De vader rol wordt overtuigend neer gezet en het vriendje van is een bescheiden maar fijne aanhaker om je als kijker mee te vereenzelvigen.

Een aardige film met meestal mooie plaatjes en soms een indringende scene. Dat vat het voor mij wel samen.