Videomannen (2018)

Zweden
Drama / Thriller

geregisseerd door Kristian A. Söderström
met Stefan Sauk, Lena Nilsson en Morgan Alling

Een alcoholistische verzamelaar van VHS-videobanden vindt een waardevolle film die zijn slechte economische situatie zou kunnen verbeteren. De film verdwijnt echter. Hij vermoedt dat de band is gestolen en begint een jacht op de dader.

avatar van james_cameron
Typisch zo'n film die op basis van de poster en de plotbeschrijving beter lijkt dan hij is. Er zijn veel leuke details, zoals de VHS-verzamelwoede van de hoofdpersoon en zijn filmavondjes met gelijkgestemden die steevast eindigen in oeverloze disussies, maar deze zweedse low budget-film mist een boeiend plot en moddert maar een beetje aan. Bepaalde personages en verhaallijntjes slaan feitelijk ook nergens op. Een krappe voldoende derhalve, puur voor de gevoelens van nostalgie die Videomannen oproept.