Les Chebabs de Yarmouk (2013)

Alternatieve titel: The Shebabs of Yarmouk

Frankrijk
Documentaire / Drama

geregisseerd door Axel Salvatori-Sinz

De Chebabs zijn een groepje jongens en meisjes die als bijna-volwassenen te maken krijgen met de ingewikkelde realiteit. Het is nooit eenvoudig te moeten kiezen tussen je behoefte aan vrijheid en deel uitmaken van een groep, tussen de neiging tot opstandigheid en het vooruitzicht van een geregeld leventje. Dit is extra moeilijk wanneer je een Palestijnse vluchteling bent in het kamp van Yarmouk, in Syrië.