ad

Genre: Documentaire / Muziek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Roger Penny en Charlie Thomas

Met onder meer: en XTC

IMDb beoordeling: 7,5 (297)

Releasedatum: 7 oktober 2017

Over XTC: This Is Pop

Uit de punk en de new wave-explosie van eind jaren 70 komt de Britse groep XTC voort met grote hits als 'Making Plans for Nigel', 'Senses Working Overtime' en 'Dear God'. Deze documentaire neemt ons mee op een reis door de wereld van XTC en hun psychedelische alter ego-band 'The Dukes of Stratosphear' - met interviews met Andy Partridge, Colin Moulding, Dave Gregory en Terry Chambers. Aan de hand van animatiebeelden en archiefbeelden werpen we een blik in de wereld van XTC en in de hoofden van songwriters Partridge en Moulding.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Themselves