Kaçis (2016)

Alternatieve titels: The Escape | Kaçış

Turkije / Duitsland

geregisseerd door Kenan Kavut
met Ali Suliman, Jale Arikan en Mustafa Avkiran

De Syrische vluchteling Cabir slaagt erin om de grens met Turkije over te steken. Hij sluit zich aan bij een andere groep migranten die van plan zijn om naar Griekenland door te reizen. Hun plan mislukt echter en Cabir moet opnieuw op de vlucht slaan. Wanneer hij wat voedsel probeert te stelen bij een visser, komt het tot een handgemeen tussen de twee mannen, waarbij Cabir zijn belager voor dood achterlaat. Volledig uitgeput zoekt hij zijn toevlucht in een schuur. De volgende dag wordt hij gewekt door Aliye, een jonge vrouw die hem verzorgt en opnieuw op krachten brengt. Cabir weet echter niet dat Aliye de vrouw is van de visser.