Orange (2015)

Japan
Fantasy / Drama

geregisseerd door Kôjirô Hashimoto
met Tao Tsuchiya, Kento Yamazaki en Ryô Ryûsei

Matsumoto (Nagano), voorjaar 2015. Tweedejaars hogeschoolstudente Naho ontvangt een brief, die door haar zelf geschreven is tien jaar in de toekomst. De brief beschrijft nauwkeurig wat er die dag op school gebeurt, zoals de introductie van een nieuwe klasgenoot, die vanuit Tokio naar Matsumoto is verhuisd. In de brief vraagt de toekomstige versie van Naho aan haar om tijdens dit studiejaar iets te doen aan die gebeurtenissen, die zij achteraf het meest betreurt.

De zoveelste Aziatische film waarin het script jongleert met de tijd. In deze film gaat het over het fenomeen dat studenten vanuit de toekomst brieven naar jongere versies van zichzelf schrijven. Op zich maakt die fantasierijke invalshoek de film niet bijster interessant. Te meer niet omdat de vriendenkring, die centraal staat in de film, voldoende dramatiek en romantiek herbergt om een rechttoe-rechtaan film te rechtvaardigen.