Tong Zhuo De Ni (2014)

China
Drama / Romantiek

geregisseerd door Frant Gwo
met Dongyu Zhou, Kenny Lin en Natsuko Aoike

Yi Lin is tien jaar geleden vanuit Beijing naar New York verhuisd, waar hij inmiddels al weer jaren samenwoont met zijn verloofde. Op een dag ontvangt hij op kantoor een uitnodiging voor een bruiloft in Beijing. Onderweg naar China denkt Yi Lin terug aan de dag dat een verlegen meisje zijn lagere schoolklas binnenstapte en naast hem kwam zitten.

Een warme film —met een twist— over de liefde tussen een jongeman en zijn vroegere klasgenote. Een aandoenlijk verhaal, geloofwaardig over het voetlicht gebracht door Kenny Lin en Dongyu Zhou, twee protagonisten die perfect bij elkaar passen.
De film onderstreept dat het in het leven lang niet altijd loopt zoals je gedacht of gehoopt had, toen je nog jong was. Over dat fenomeen heeft Frant Gwo een mooie film gemaakt.