The Woman in White (2018)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
300 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Carl Tibbetts
met Dougray Scott, Jessie Buckley en Olivia Vinall

De Londense Walter Hartright wordt door Frederick Fairlie van Limmeridge House in dienst genomen als tekenleraar voor zijn twee nichtjes, Marian Halcombe en Laura Fairlie. De avond vóór zijn vertrek naar Cumberland ontmoette Walter een mysterieuze, geheel in het wit geklede, vrouw die uit het gekkenhuis is ontsnapt. Eenmaal in Limmeridge House wordt Walter hopeloos verliefd op Laura, maar zij heeft haar vader op zijn doodsbed beloofd te trouwen met Sir Percival Glyde en wil zich aan deze belofte houden. Ze ontvangt echter een anonieme brief waarin ze gewaarschuwd wordt voor haar toekomstige echtgenoot. Na enig speurwerk komen Marian en Walter er achter dat deze brief geschreven is door dezelfde vrouw die Walter in Londen heeft ontmoet.

avatar van Panta Rei
Nu te zien op BBC First.