Justice (2011)

Verenigd Koninkrijk
225 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Ian Barber, Noreen Kershaw en Mark Heller
met Robert Pugh, Gary Mavers en Tom Georgeson

Rechter Patrick Coburn keert terug naar zijn jeugdstad Dovefield in Liverpool om daar de zittende rechter van een centrum voor gemeenschapsjustitie te worden. Louise Scanlon is een lokale onderzoeksjournalist die verstrikt raakt in de pogingen van Coburn om de crimineel Jake Little voor het gerecht te brengen. Dit is alles behalve gemakkelijk en Little geeft zich niet zonder slag of stoot gewonnen. Daarnaast blijkt Coburn een nogal problematisch verleden te hebben en lijkt er een verband te bestaan tussen hem en de lokale dominee, Jim Kelly.