Champ de Batailles (2018)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Edie Laconi

Als onderdeel van de kinderbescherming huisvest het Oudercentrum moeders en vaders voor wie ouderschap niet gemakkelijk is. Op deze plek waar gevoelens en emoties scherp zijn, zijn de grenzen dun tussen bescherming en beperking, tussen advies en vermaning, tussen herstel en scheiding. Terwijl twee meisjes niet zonder rebellie proberen moeders te worden, komt een koppel overeen om te vragen dat hun kind in een gastgezin geplaatst kan worden.