Diane (2018)

1 stem

geregisseerd door Kent Jones
met Mary Kay Place, Jake Lacy en Estelle Parsons

De zeventiger Diane is weduwe wier leven wordt gedicteerd door het helpen van andere mensen. Doorheen de dag serveert ze voedsel aan daklozen, bezoekt ze lijdende vrienden en poogt ze in contact te komen met haar drugsverslaafde zoon die haar voortdurend wegduwt. Het duurt niet lang meer vooraleer ze oog in oog komt te staan met haar eigen leven en identiteit. Hierdoor drijven herinneringen naar boven waaraan ze liever niet meer wordt herinnerd.

Prachtig geacteerd klein familiedrama, met een sterke rol van Mary Kay Place. Bewust klein, zonder onnodig melodrama, is dit een film die je met name kijkt voor de acteurs en het verhaal, minder voor de technische uitwerking.