La Terre Vue du Coeur (2018)

Alternatieve titels: Earth: Seen from the Heart | Hubert Reeves - La Terre Vue du Coeur | La Terre Vue du Cœur

Canada
Documentaire

geregisseerd door Iolande Cadrin-Rossignol
met Hubert Reeves

Al meer dan twintig jaar brengt Hubert Reeves al zijn wetenschap, al zijn media-invloeden en al zijn energie in dienst van één enkele zaak: het behoud en de vernieuwing van de biodiversiteit. Deze betrokkenheid is zodanig dat hij onlangs de eerste erevoorzitter werd van het nieuwe Franse agentschap voor biodiversiteit. 'La Terre Vue du Coeur' biedt ons een unieke kans om zijn altijd hernieuwde verwondering voor het leven te delen en zijn toewijding aan een meer harmonieuze toekomst te bekijken.