Mark of the Phoenix (1958)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad

geregisseerd door Maclean Rogers
met Julia Arnall, Sheldon Lawrence en Anton Diffring

Een metaalkundige uit België heeft een waardevol nieuw metaal ontdekt dat beschermt tegen radioactieve straling. Hij wordt echter vermoord door een internationale dievenbende die een stuk van het nieuwe metaal verstopt in een sigarettendoos die wordt gestopt bij de spullen van een verder onbekende juwelendief in de hoop dat hij deze zo Oost-Duitsland binnensmokkelt. Ongelukkigerwijs besluit die dief de sigarettendoos terug te verkopen aan de leider van de bende en wordt daarbij bijna zelf gedood. Hij ontsnapt echter en weet de doos later bij de juiste mensen af te leveren.