Passage of Life (2017)

Japan / Myanmar
Avontuur / Drama

geregisseerd door Akio Fujimoto
met Issace, Htet Myat Naing en Kuromiya Niina

Het Birmese koppel Issace en Khin verruilen hun thuisland Myanmar in de hoop op een veiligere en betere toekomst in Japan. Na jaren zwoegen lijken ze, samen met hun twee jonge zoons Htet en Kuang, een leuk doch bescheiden thuis te hebben gecreëerd. Echter, wanneer de Japanse immigratie-officieren lucht krijgen van Issace's zwartbetaalde baantjes, loopt de spanning op en besluit Khin met de twee kinderen terug te keren naar Myanmar, terwijl Issace asiel aan blijft vragen.