Ordeal by Innocence (2018)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Mystery
180 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Sandra Goldbacher
met Morven Christie, Anthony Boyle en Christian Cooke

Jack Argyle is wegens moord op zijn moeder tot levenslang veroordeeld, maar al na zes maanden sterft hij in de gevangenis. Aan zijn schuld heeft nooit iemand getwijfeld, tot er twee jaar na de moord ineens iemand komt opdagen die Jack een alibi had kunnen geven. Dat betekent dat de werkelijke moordenaar nog steeds op vrije voeten is.

• maandag om 22:00 uur op TV (BBC First)

Sfeervolle verfilming van het klassieke verhaal van Agatha Christie. In deze detective zijn geen rollen weggelegd voor Hercule Poirot, Miss Marple of Tommy en Tuppence.
Een man komt bij een landgoed om te vertellen dat hij het alibi was voor Jack Argyle, die dus onschuldig stierf in gevangenschap. Dat betekent dat de dader van de moord op hun pleegmoeder dus nog vrij rondloopt en misscvhien zelfs wel een van de bewoners van het landgoed is...
Beklemmende sfeer, sprookjesachtige setting en verdachten te over! Agatha Christie zoals het hoort.