Scarecrows (2017)

Canada
Horror

geregisseerd door Stuart Stone
met Hannah Gordon, Mike Taylor en Umed Amin

Ely gaat er met zijn vrienden een weekendje tussenuit. De groep stapt in de auto en begeeft zich naar een meertje. Terwijl ze onderweg zijn rijdt de groep over een privéterrein. De eigenaar is daar echter niet zo blij mee en opent de jacht. Ely en zijn vrienden doen de ontdekking dat hij schokkende plannen met hen heeft.

avatar van Noodless
Scarecrow 2013 vond ik wel een leuk B-filmpje, deze film echter niet.
De film heeft hier wel een andere benadering t.o.v. van die van 2013 (een soort legende dat tot leven komt en niet te stoppen is). Hier gaat het gewoon over de zoveelste vreemde eigenaar die de jacht opent op de vier vrienden om ze nadien leuk in het maïsveld te plaatsen dienend als vogelverschrikker. Leuk idee, maar echt spannend wordt het nooit. De geschifte eigenaar straalt ook niks uit en de vier vrienden zijn nu ook geen interessante personages om te volgen. Soms zelfs irritant. Het slot is wel oké.
4/10