Hex (2017)

Bulgarije / Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door George Popov
met Daniel Oldroyd, William Young en Suzie Frances Garton

De Engelse Burgeroorlog. Richard en Thomas zijn twee soldaten die buiten bewustzijn zijn. Wanneer ze bijkomen, ontdekken ze dat er een gevecht plaatsgevonden heeft en dat zij de enige overlevenden zijn. Richard weet Thomas te verwonden en volgt hem een bos in. In het bos komt het tweetal erachter dat zij niet alleen zijn. Ze zullen moeten samenwerken om te overleven.

Erg matig.

Filmpje heeft maar 1000 pond gekost. Dan is het resultaat nog redelijk goed te noemen, maar los daarvan is het véél te beperkt. Een film als III koste ook maar 5000, maar weet daarbij wel véél meer te bewerkstelligen. Dat talent heeft Popov in ieder geval niet.

Nu is het ook niet meteen een film die een hoog budget nodig heeft, al kan je met 1000 pond echt maar het minimum doen (+ wat gratis hand-en-spandiensten vermoed ik). Zo is Oldroyd als acteur nog wel oké, Young is écht dramatisch. Visueel is het ook maar gebruik maken voor de omgeving voor een mooi plaatje, verder is het erg functioneel.

De soundtrack valt op, maar ook vooral omdat de rest dat zo weinig doet. Een brommetje hier en daar is niet zo speciaal, maar het weet in ieder geval een beetje sfeer te brengen. Qua actie is het ook echt drie keer niks, het is vooral spanning proberen opbouwen, maar zonder noemenswaardig budget en met maar 1 degelijk acteur is dat niet eenvoudig.

Te mager dus. Je kan het Popov moeilijk aanrekenen, maar dat maakt de film zelf niet beter uiteraard.