Ben-Gurion, Epilogue (2016)

Alternatieve titel: בן-גוריון, אפילוג

Israël / Frankrijk / Duitsland
Documentaire / Historisch
61 minuten / 70 minuten (bioscoop-release)

geregisseerd door Yariv Mozer
met David Ben-Gurion

Een zes uur durend interview met David Ben-Gurion, een van de grootste leiders van de moderne geschiedenis, is opgedoken in een obscuur archief, waar het decennia lang stof heeft liggen vergaren. Filmmaker Yariv Mozer wist het materiaal terug te brengen tot 70 urgente minuten. Het is het jaar 1968 en Ben-Gurion is 82 jaar oud. Hij leeft afgezonderd van het publieke leven in zijn huis in de woestijn, ver van alle politiek, wat hem een bijzonder perspectief op de Zionistische onderneming geeft. Zijn introspectieve zelfonderzoek is het focus van de film en zijn bespiegelingen geven een verrassende kijk op de toekomst van Israël en de allesbepalende beslissingen die vandaag de dag genomen worden.