Hens Night (2018)

Canada
Komedie / Horror

geregisseerd door Kristian Lariviere
met Emily Shanley, Jennifer Allanson en Edith Landreville

Jess gaat samen met haar beste vrienden en haar vervreemde nicht op stap om haar vrijgezellenfeestje te vieren. Jess gaat binnenkort trouwen, dus het is de bedoeling er een memorabele dag van te maken. De dames hebben een hoop plezier, maar de nacht krijgt een heel andere wending wanneer ze een gestoord spelletje moeten spelen om te overleven.

avatar van Collins
Geen goede film. Slecht acteerwerk. Slap verhaal. Niet spannend. Komedie? Horror? Nee, het staat er niet bol van. Toch is het er. Waar dan? Geduld, mensen. Het tweede deel heeft er wat van.
Het tweede deel van de film is leuk. Niet goed in filmische zin. Nog steeds geen fantastische cinematografie, bijzonder camerawerk, fantastische belichting, spectaculaire score of goed acteerwerk. Nee, die zaken deugen in het tweede deel nog immer niet. Het leuke ligt ergens anders aan.
Het aspect horror doet z'n intrede en dat maakt de film opeens een stuk fijner. Er is opeens wat harde horroractie. Er is wat psychologische horror en er is hele aardige bodyhorror. En oh wonder, met de horror komt ook de komedie voorzichtig mee. Het wordt nog een beetje grappig ook. Het wordt zelfs interessant. En dat geldt dan met name voor de kills. Die zijn hartstikke leuk. Stuk voor stuk heel aangenaam kijkvoer. Prima effecten. Prima gore. De kills trekken het abominabele niveau van de film omhoog naar iets wat zowaar even op een kijkbare film lijkt.
De interessante actie begint helaas pas na ruim drie kwartier speeltijd. Het is de moeite, maar het duurt wel erg lang voor de beloning geïncasseerd kan worden. Veel te lang, naar mijn mening.
En zo is 'Hens Night' gewoon amateuristische bullshit maar heeft het wel een leuk slotakkoord.