Eszter Hagyatéka (2008)

Alternatieve titel: Eszter’s Inheritance

Hongarije

geregisseerd door József Sipos
met Eszter Nagy-Kálózy, György Cserhalmi en Mari Töröcsik

Eszter leeft een rustig leven op het platteland met haar trouwe dienstbode Nunu. Ze is van middelbare leeftijd en het leven lijkt aan haar voorbij te zijn gegaan. Als Nunu terugkeert van het boodschappen doen, heeft ze een telegram bij zich. Het is van Lajos, hij wil een keer langskomen. Eszters herinneringen gaan terug naar vroeger. Lajos was haar enige grote liefde, die haar echter in de steek liet voor een ander. Volgens Nunu is Lajos een schurk, die uit is op het familiezilver. Dan staat de flamboyante Lajos ineens voor de deur. Met een heel gezelschap. Maar wat zijn precies zijn bedoelingen? Eszters rustige leven is vanaf dat moment voorgoed voorbij.