Flight 666 (2018)

Horror / Actie

geregisseerd door Rob Pallatina
met Joseph Michael Harris, Liz Fenning en Greg Furman

De passagiers en de crew van een internationale vlucht komen in de problemen wanneer zij aangevallen worden door kwaadaardige, onzichtbare krachten. Terwijl ze vechten om te overleven komen ze tot de ontdekking dat ze te maken hebben met de geesten van vermoorde meisjes. Blijkbaar bevindt hun moordenaar zich in het vliegtuig.

avatar van hannes64
Hm, weer 1 van the asylum groep.
Maar, toch niet slecht gemaakt.

Eindelijk een film van de asylum groep die eigenlijk zeer onderhoudend was en daarom hiervoor drie dikke sterren.

avatar van Left4Dead
Looks like it's following us.

Ja je moet er maar van houden. Opgesloten 10.000/12.000 meter boven de grond in een aluminium tube. Alle de piloten hebben de controle, jijzelf niet. En even de benen nemen bij gevaar zit er niet in, ja oké.... van kop naar staart maar daar houdt het dan ook mee op. Dus voor een vlucht moet je aanvaarden dat je jezelf volledig overgeeft aan de piloten, de vliegtuigingineur en het grondpersoneel die de kist inspecteren.

Als dat allemaal goed verloopt zijn er nog een aantal gevaren voor een vlucht. Natuurlijk is het weer een grote factor, maar dronkenschap en stress zijn er ook die de rust van een reisje flink kunnen bederven. Deze prent neemt die factoren mee in het verhaal, ja en dan kan het flink claustrofobisch worden. Al snel is de eerste onruststoker bekend.

Met wat oppervlakkige info leren we een aantal hoofdrolspelers een beetje kennen. Totaal niet interessant maar goed, soit. De kist raakt al snel weer in de problemen, het lijkt erop dat er een vreemde kracht zich loslaat op deze vlucht. Vanuit het hiernamaals komen noodkreten om wraak te nemen op hun vernietigd aardse leven. Een soort en met Cluedo tijdens een vlucht alleen dan in een wat minder ontspannen toestand.

Maar eng wil het niet worden. Gelukkig dat daar de queeste is, wie/wat zoekt contact en waarom. En dat is nog best te pruimen, ik heb echt beroerdere de afgelopen jaren. Het loopt aardig qua script en het acteerwerk kan ermee door. De regie is wel oké, de soundtrack is ook te doen. Voor een low budget mag men niet klagen met dit eindproduct. Het is niet super, maar ik wil het ook niet als echt slecht omschrijven.

Van de horror moet je het niet verwachten, maar met het plot kun je een leuk stuk puzzelwerk hebben. Film is niet supersnel maar zeker ook niet traag. Verhaal is misschien dan wel dun maar het mij mijn concentratie gefocust te houden, en dat is al heel wat tegenwoordig. Wanneer alles op een klein gebied zich afspeelt heb je al snel de kans dat het erg saai wordt en voorspelbaar. Hier valt dat mee.

Ach, geen bijzonder werkje maar ik heb mij niet verveeld. Vooruit 3**.

avatar van umbra
1st wat een lelijke poster. Dan de film, zo dramatisch slecht ? The Asylum oké, dan leg ik m'n verwachting al niet hoog, maar soms leveren ze nog amusante werkjes, niet met deze dus. Pure crap...

Dit is inderdaad slecht. Slecht (Of eigenlijk geen) verhaal, amateuristisch acteerwerk (Maar dan
ook bizonder domme dialogen in de maag gesplitst), en visueel oogde 't ook bar en boos van
een lelijkheid om koppijn van te krijgen. Toch nog een eentje, kennelijk in een toegeeflijke
stemming