The Maribor Uprisings (2017)

Alternatieve titel: The Maribor Uprisings: A Live Participatory Film

1 stem

Verenigde Staten / Slovenië
Documentaire

geregisseerd door Milo Guillen en Maple Razsa

Corruptie, machtsmisbruik en eigenbelang zijn aan de orde van de dag in de postindustriële Sloveense stad Maribor. In de rest van Slovenië is het niet veel beter gesteld met de democratie. Er is veel armoede en werkloosheid en politici maken zich vooral druk om hun eigen portemonnee. Nadat de zakkenvullende burgemeester van Maribor betrokken blijkt te zijn bij corruptieschandalen, is de bevolking het zat en gaat de straat op. De politie grijpt hard in, maar de verontwaardigde burgers laten zich niet zomaar de mond snoeren.